Wellcome to National Portal
Main Comtent Skiped
বিদ্যুৎ বিভাগের নির্দেশনা মোতাবেক বকেয়া বিদ্যুৎ বিল আদায়ের জন্য সংযোগ বিচ্ছিন্ন অভিযান চলছে। সংযোগ বিচ্ছিন্ন এড়াতে আপনার সকল বিদ্যুৎ বিল পরিশোধ করে পরিশোধিত বিলের কপি সংযোগ বিচ্ছিন্নকারী দলকে দেখানোর জন্য অনুরোধ করা হলো। উল্লেখ্য, স্পটে কোন বিদ্যুৎ বিলের অর্থ আদায়/গ্রহণ করা হবে না। -> সম্ভাব্য লোডশেডিং এর সিডিউল প্রকাশ করা হয়েছে  জ্বালানি সংকট মোকাবেলায়, সরকারি নির্দেশনা মেনে চলুন। রাত আটটার পর দোকান, শপিং মল, মার্কেট, বিপণিবিতান, কাঁচাবাজার ইত্যাদি বন্ধ রাখুন। এসি ব্যবহার পরিহার করুন। একান্তই এসি ব্যবহার করতে হলে তাপমাত্রা নূন্যতম ২৫ ডিগ্রি সে: রাখুন। সন্ধার সময় হতে রাত ১২টা পর্যন্ত মটর, ইস্ত্রি, ওভেন, সেচ পাম্প, লন্ডী, ওয়েল্ডিং মেশিন/ মেকানিক্যাল ওয়ার্কশপ, ইজি বাইক চার্জিং বন্ধ রাখুন। জরুরি প্রয়োজনে পল্লী বিদ্যুৎ সমিতির অভিযোগ কেন্দ্রের মোবাইল নম্বরে যোগাযোগ করুন। বিদ্যুৎ ব্যবহারে সাশ্রয়ী হোন। নিয়মিত বিদ্যুৎ বিল পরিশোধ করুন। 

Citizen Charter

 

Citizen Charter


Headquarters Office: 0441-6222

Headquarters, Complaint Center: 0441-62875

 

01

Head Quarter Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৪১

02

Barguna Zonal Office Complain Center

০১৭৬৯৪০০২৪৭

03

Bauphal Zonal Office Complain Center

০১৭৬৯৪০০২৪৬

04

Kalapara Zonal Office Complain Center

০১৭৬৯৪০০২৪৮

05

Galachipa Zonal Office Complain Center

০১৭৬৯৪০০২৪৫

06

Head Quarter (DGM Technical

০১৭৬৯৪০২০৮২

07

Amtali Area Office

০১৭৬৯৪০১৭৪৬

08

Dumki Area Office

০১৭৬৯৪০১৭৪৭

09

Mohipur Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫০

10

Hazipur Complain Center

০১৭৬৯৪০২০৮৩

11

Dasmina Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫১

12

Subidkhali Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫২

13

Betagi Area Office

০১৭৬৯৪০১৭৪৮

14

Chandukhali Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫৩

15

Taltali Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫৪

16

Kharizzama Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫৫

17

Goshinga Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫৬

18

Kalishuri Area Office

০১৭৬৯৪০১৭৪৯

19

Kanthaltali Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫৭

20

Badarpur Complain Center

০১৭৬৯৪০১৭৫৮

21

Assistant General Manager (Admin)

০১৭৬৯৪০০৭৩০

22

Assistant General Manager (Finance-Accounts)

০১৭৬৯৪০০৭৩১

23

Assistant General Manager (O&M)

০১৭৬৯৪০০৭২৯

24

Assistant General Manager (E&C)

০১৭৬৯৪০২২৯৭

25

Assistant General Manager (Member Service)

০১৭৬৯৪০০৭৩২

26

Assistant General Manager (O&M), Bauphal Zonal Office

০১৭৬৬৬৭৫০১৫

27

Assistant General Manager (O&M), Barguna Zonal Office

০১৭৬৯৪০০৭৩৪

28

Assistant General Manager (O&M), Kalapara Zonal Office

০১৭৬৯৪০০৭৩৫

29

Assistant General Manager (O&M), Galachipa Zonal Office

০১৭৬৯৪০০৭৩৬

 


Do not pay any money without Rashid.

"Take advantage of electricity, give access to others"

"Refrain from using illegal power"

"Use energy-saving bulbs"





Customer Service Center

One location service:

* New electricity connection application can be found at the center of Patuakhali Pubis, Kalikapur, Patuakhali / Zonal Office - "Service at one place" in Baupulla, Barguna, Kalapara, Galachipa, and also visit the association website (www.patuakhalipbs.org) Can be made to report all kinds of charges including incomplete complaints, changes in power outage / bill / disconnection and reconnection / changes in any type of load / poll and line Information about Bay and so on can be found.


Complaints about electricity bill

* PBS headquarters will be able to pay electricity bills to the subscribers through cash bank of the Kalikapur, Patuakhali / Zonal offices - Bauhupal, Barguna, Kalapara, Galachipa or through scheduled bank and Teletalk of the respective areas.


The problem of power outage

* If you report your power outage at the Pabis Headquarters office in Kalikapur, Patuakhali / Zonal Office - Bauhupal, Barguna, Kalapara, Galachipa or related areas, you will be given the details of the complaint number and possible time of settlement.


Temporary power connection

* Fairs, Ananda Mela will be able to take temporary connections in connection with construction sites like roads, bridges, wedding ceremonies, maufil and worship etc. Temporary connections do not apply to industrial establishments and complexes.

Construction of temporary connection

* Residential, Commercial Complexes, Residential Hotel Motels and Tourism Centers will be able to accept connections for temporary construction work.


Incremental Load:

* To apply for a load increase, apply for the survey fee payable.

* New agreement will be executed.

* To build the load according to the applicable line construction / other expenditure and the kilowatt is required to be paid at the existing rate.


Papers required for new connection

01. In case of residential / commercial / charity (LT) connection

Off-line papers should be submitted


On-line papers should be submitted

A)


Application form (including mobile number) with 01 copies of the photograph filled properly along with the signature of the applicant.


A)


01 copy of the applicant (scan photo) (including mobile number).

B)


Certified copy of land documents or papers or vendor papers or rental agreement or power of attorneys.


B)


Land records or scrutiny or vendor's paper or rental agreement or scan copy of the power of attorney.

C)


Photocopy of last paid bill if there is no previous or temporary connection.


C)


National Identity Card number entry.

0. In case of residential / commercial / charity (HT) connection

Off-line papers should be submitted


On-line papers should be submitted

A)


Application form (including mobile number) with 01 copies of the photograph filled properly along with the signature of the applicant.


Online has not been launched yet.

B)


Certified copy of land documents or papers or vendor papers or rental agreement or power of attorneys.

C)


Photocopy of last paid bill if there is no previous or temporary connection.



03. In case of all types of art (LT) connections:

Off-line papers should be submitted


On-line papers should be submitted

A)


Application form (including mobile number) with 01 copies of the photograph filled properly along with the signature of the applicant.


Online has not been launched yet.

B)


Certified copy of land documents or papers or vendor papers or rental agreement or power of attorneys.

C)


Photocopy of last paid bill if there is no previous or temporary connection.

D)


Certified copy of trade license or industrial registration certificate.

E)


Copy of Lay-Out Town.


04. In case of all types of art (HT) connections:

Off-line papers should be submitted